نرم افزار تخمین رتبه ( تراز ) آزمون دکتری

نرم افزار تخمین رتبه ( تراز ) آزمون دکتری

نرم افزار تخمین رتبه آزمون دکتری ۱۴۰۳ به منظور به دست آوردن تراز تقریبی داوطلبان و از طریق کارنامه های واقعی داوطلبان سال های گذشته تهیه شده است. متقاضیان آزمون دکتری 1403 پس از انتشار دفترچه پاسخنامه و یا نتایج اولیه می توانن از طریق این نرم افزار از رتبه احتمالی خود مطلع شوند.

برای مشاوره تخمین رتبه ( تراز ) آزمون دکتری ۱۴۰۳

برای مشاوره تخمین رتبه ( تراز ) آزمون دکتری ۱۴۰۳

 

هر ساله بعد از برگزاری آزمون دکترا، سازمان سنجش دفترچه سوالات و پاسخنامه ای آزمون در هر گروه آزمایشی را روی وب سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می نماید. داوطلبان می توانند با مقایسه پاسخنامه منتشر شده و پاسخ های خود، درصد های دروس امتحانی رشته خود را محاسبه نمایند.

 

برای اینکه داوطلبان مطلع شوند که با درصد های احتمالی، چه ترازی کسب می نمایند و شانس قبولی در کدام دانشگاه های دولتی و آزاد را دارند، می توانند از نرم افزار تخمین رتبه ( تراز ) دکتری استفاده نمایند. نرم افزار تخمین رتبه آزمون دکتری با استفاده از کارنامه های موجود در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تولید شده است.

 

اصول کار نرم افزار تخمین رتبه ( تراز ) دکتری هیوا بدین صورت است که هر داوطلب به طور مجازی با انتخاب نام گروه آزمایشی، نام رشته، نوع سهمیه و وارد کردن درصد های هر درس به صورت جداگانه، می تواند به صورت تقریبی تراز خود را مشاهده نمایند.

 

با توجه به این که مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نرم افزار تخمین رتبه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری را تهیه نموده است، داوطلبان با انتخاب گزینه ی (( با این تراز در کدام دانشگاه های دولتی قبول می شوم ؟ ))، می تواند شانس های قبولی خود در دانشگاه های سراسری را مشاهده نماید.

 

در حال حاضر داوطلبان دکترا رشته های زبان و ادبیات فارسی، مدیریت آموزشی، مشاوره، حسابداری، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، روانشناسی، مدیریت بازرگانی و راهبردی، مدیریت دولتی، روانشناسی تربیتی، معماری، پژوهش هنر و آموزش زبان انگلیسی می توانند با استفاده از این نرم افزار، تراز خود در آزمون را تخمین بزنند.

 

برای تخمین رتبه آزمون دکتری، کادرهای مشخص شده را تکمیل کنید:






سوالات متداول


1- ✔️ آیا امکان تخمین تراز برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران در آزمون دکتری با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه هیوا وجود دارد ؟

✔️ داوطلبان ایثارگر آزمون دکتری نیز می توانند تراز تقریبی خود را با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه دکتری هیوا مشاهده نمایند . بدین منظور در متن مقاله برای انتخاب سهمیه داوطلبان نیز منوی کشویی در نظر گرفته شده است .



2- ✔️ نرم افزار تخمین تراز دکترای هیوا در چه مواقعی مورد استفاده است ؟

✔️ داوطلبان می توانند در دو بازه زمانی قبل و بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکترا از نرم افزار تخمین رتبه سامانه هیوا استفاده نمایند که جزئیات بیشتر آن در متن مقاله شرح داده شده است .



3- ✔️ آیا نرم افزار تخمین رتبه دکتری سامانه هیوا این امکان را در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا بدانند با تراز تقریبی خود به مصاحبه چه دانشگاه هایی دعوت می شوند ؟

✔️ نرم افزار تخمین رتبه هیوا این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده تا پس از مشاهده تراز تقریبی خود ، از محدوده شانس دعوت به مصاحبه شدن در دانشگاه های سراسری و آزاد مطلع گردند .


مطالب مرتبط:


نظرات کاربران


تعداد کل نظرات: 269
زهرا
1401/05/04

ببخشید سنجش ترازتون برای دکتری وزارت بهداشت چیزی رو مشخص نمی کنه چون زبانش بر خلاف وزارت علوم ضریبش 3 هست مثلا منی که زبان رو 76 زدم توی وزارت علوم ترازم رو بالا نمیبره


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . نرم افزار تخمین رتبه ( تراز ) آزمون دکتری ، تراز آزمون دکتری وزارت علوم رو تعیین می کنه از این نرم افزار نمی تونین برای تعیین تراز آزمون دکتری وزارت بهداشت استفاده کنین .

من نه منم
1401/02/15

سلام سوالی داشتم . اونجا که سهمیه رو نوشته " مربیان" منظور چیه ؟


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . در آزمون دکتری سهمیه مربیان لحاظ میشه ، سهمیه مربیان مختص مربيان رسمی قطعی و يا رسمی آزمايشی تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (دولتی و غيردولتی) و همچنين دانشگاه آزاد هستش .

پارسا
1401/01/28

با عرض سلام . می خواستم بدونم توی کارنامه نمره کل به چه معنا هست آیا با تراز فرق می کند


پاسخ مشاور هیوا:

سلام .  در کارنامه آزمون دکتری نمره کل همان تراز هستش .

نگار اسماعيلي
1401/01/22

سلام با تراز ١٦٠٠ امكانش هست دعوت به مصاحبه بشم علوم تحقيقات تهران ؟


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . برای تعیین شانس دعوت به مصاحبه ، عبارت نرم افزار انتخاب رشته دکتری هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

بابایی
1401/01/11

سلام و خسته نباشید در گروه هنر رشته شهرسازی اعمال نشده است ؟


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . رشته هایی که آمار دقیقی از نتایج شون موجود بوده در نرم افزار تخمین رتبه آزمون دکتری قرار گرفتن .

حمید
1400/12/19

سلام . لطفا مدیریت کارآفرینی و آینده پژوهی را هم در نرم افزار تخمین تراز اضافه نمایید .


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . در صورت تکمیل جامعه آماری ، رشته مورد نظر به نرم افزار تخمین رتبه آزمون دکتری اضافه میشه .

اشرف
1400/12/16

سلام منظور از مجموع تراز دروس اختصاصی یعنی تراز های به دست آمده در هر درس را با هم جمع کنیم ؟


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . درصد دروس تخصصی رو در نرم افزار تخمین رتبه ( تراز ) آزمون دکتری وارد کنین .

محمد
1400/12/14

لطفا دکتری مدیریت صنعتی هم به نرم افزار اضافه کنید


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . در صورتی که جامعه آماری رشته مورد نظر تکمیل شه اطلاعات به نرم افزار تخمین رتبه آزمون دکتری اضافه میشه .

حسن
1400/12/14

با سلام ، آیا روش محاسبه تراز رشته هایی که ضریب دروس اختصاصی آنها یکی است یکسانه (مثلا میشه تراز رشته مالی را با مدیریت بازرگانی در نرم افزار تخمین محاسبه کرد)؟


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . خیر ، با توجه به تعداد داوطلبین ، میانگین درصدها و ضریب دروس تراز آزمون دکتری رشته های مختلف ، متفاوته .

یاسر
1400/12/14

سلام. با توجه به اینکه ظاهرا سوال های امسال سخت تر از سال قبل بوده آیا محاسبه تراز به این شیوه درست هست ؟ یا اگر سوال ها سخت تر باشه با همون درصد های سال قبل تراز بالاتری کسب می کنیم . رشته من مدیریت بازرگانی بود ، آیا شما از این موضوع اطلاعی دارید ؟


پاسخ مشاور هیوا:

سلام . برای محاسبه تراز و رتبه آزمون دکتری 1401 می تونین از نرم افزار استفاده کنین ، در صورتی که سوالات کنکور سخت تر شده باشه برای تمامی داوطلبین سخت بوده ، میانگین درصد و  تراز کنکور تغییر می کنه .


نمایش نظرات بیشتر...

ارتباط با ما

در صورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن 9099075305 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 180000 ریال ) در ارتباط باشید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و .... هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©